DIENSTEN

Huis en werkplek

Wat de aard en de omvang van de opdracht ook is, met een heel praktische en methodische aanpak gaan we samen aan de slag. In je kasten, op de zolder, in je administratie, het archief, in je agenda, of pc. Samen gaan we inventariseren, sorteren, en opruimen. Ik ondersteun jou in het proces van keuzes maken en loslaten wanneer dit moeilijk voor je is. We bekijken welk systeem en/of structuur het beste bij jou past; zodat je de nieuwe situatie en de geleerde vaardigheden vast kunt houden.  Er ontstaat weer ruimte in je omgeving en daardoor ook in je hoofd.


Timemanagement

Ervaar je veel drukte en onrust in je hoofd? Heb je altijd tijd tekort? Vind je het moeilijk om huishoudelijke klussen en andere werkzaamheden te plannen? Samen onderzoeken we hoe dit komt, hoe jij omgaat met je tijd, hoe je dat graag anders zou willen, en de oorzaken dat dit niet lukt. Dit kan bijvoorbeeld samenhangen met perfectionisme, moeite met keuzes maken of loslaten, en grenzen durven stellen. Je gaat nadenken over dat wat echt belangrijk voor je is, leert prioriteiten te stellen, en onderscheid te maken tussen belangrijkheid en urgentie. Ook kan ik samen met jou een realistisch en bij jou passend (week)schema maken. 


Verhuizingen & Nalatenschappen

Mogelijk ga je verhuizen en zie je hier enorm tegenop. Je moet spullen (uit het verleden) wegdoen omdat de nieuwe woning veel kleiner is. Of je wordt geconfronteerd met een ingrijpende gebeurtenis zoals een overlijden of ziekte, en moeten er (persoonlijke) spullen uitgezocht en opgeruimd worden. Of je staat voor de taak om het ouderlijk huis te ontruimen. Dit zijn vaak lastige en emotionele situaties die vragen om keuzes maken; bewaren of wegdoen? Ik begeleid jou graag als je weinig tijd of energie hebt, er niemand anders is op wie je een beroep kunt doen, als je niet weet waar te beginnen of het moeilijk vindt om van dierbare spullen afscheid te nemen. Samen met jou wil ik er graag voor zorgen dat herinneringen een mooie plek krijgen en je de voor jou juiste keuzes kunt maken.

Wat jouw vraag ook is, met Meer Orde en Structuur, krijg je weer overzicht en grip op spullen, administratie en tijd. Hierdoor zul je meer rust gaan ervaren, meer energie overhouden en zal woon-en werkplezier toenemen.